Povinná základní studijní literatura

  • BERGMAN, M. M. O nezbytnosti třetí generace ve smíšeném designu, teorii a výzkumu: o překonávání nekom­patibility kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Pedagogická orientace, roč. 21, č. 4, 2011, s. 457–473.
  • ČERNÝ, J. Fotbal je hra. Pokus o fenomenologii hry. Praha: Československý spisovatel, 1968.
  • GAVORA, P. Obsahová analýza v pedagogickom výskume: Pohľad na jej súčasné podoby. Pedagogická orientace, roč. 25, č. 3, 2015, s. 345–371.
  • GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. 2. vyd. Brno: Paido, 2010.
  • CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. 2. vyd. Praha: Grada, 2016.
  • JANÍK, T. Akční výzkum jako cesta ke zkvalitňování pedagogické praxe. In MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2004.
  • MAŇÁK, J. Myšlenková cesta pedagogického badatele. In MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2004.
  • MAŇÁK, J. Základní otázky metodologie pedagogiky. In MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2004.
  • MAREŠ, J. Přehledové studie: jejich typologie, funkce a způsob vytváření. Pedagogická orientace, roč. 23, č. 4, 2013, s. 427–454.
  • MAREŠ, J. Tvorba případových studií pro výzkumné účely. Pedagogika, roč. 65, č. 2, 2015, s. 113142.
  • MAREŠ, J.; VLČKOVÁ, K. K metodologickým standardům kvantitativních studií v pedagogice: Jak psát o výzkumných zjištěních? Pedagogická orientace, 2013, roč. 23, č. 4, s. 455–477.
  • ŘIHÁČEK, T.; ČERMÁK, I.; HYTYCH, R. et al. Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy. Brno: Masarykova univerzita, 2013.
  • ŠEĎOVÁ, K.; ŠVAŘÍČEK, R. Jak psát kvalitativně orientované výzkumné studie. Kvalita v kvalitativním výzkumu. Pedagogická orientace, roč. 23, č. 4, 2013, s. 478–510.
  • ŠÍP, R. Pedagogika a paradigmatický obrat v metodologii a teorii. Pedagogická orientace, roč. 25, č. 5, 2015, s. 671–699.
  • ŠVAŘÍČEK, R.; ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007.
  • VEBER, T.; BAUMAN, P. Metodická pomůcka ke zpracování závěrečných prací. České Budějovice: TF JU, 2010.
  • VLČEK, P. Srovnávací výzkum v pedagogice: některé úvahy o metodologii problémového přístupu. Pedagogická orientace, roč. 25, č. 3, 2015, s. 394–412.

Doporučená rozšiřující studijní literatura

  • DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. 4. vyd. Praha: Karolinum, 2011.
  • FAJKUS, B. Filozofie a metodologie vědy. Praha: Academia, 2005.
  • FERJENČÍK, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál, 2000.
  • FLICK, U. (ed) The Sage Handbook of Qualitative Data Analysis. Sage, 2014.
  • HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005.
  • HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat. 2. vyd. Praha: Portál, 2006.
  • JEŘÁBEK, H.; REMR, J. (eds.) Klasické sociologické výzkumy. Praha: Univerzita Karlova, 1993.
  • KERLINGER, F. Základy výzkumu chování: pedagogický a psychologický výzkum. Praha: Academia, 1972.
  • KUBÁTOVÁ, H. Metodologie sociologie. Olomouc: UPOL, 2006.
  • LOUČKOVÁ, I. Integrovaný přístup v sociálně vědním výzkumu. Praha: SLON, 2010.
  • MIOVSKÝ, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada, 2006.
  • MIŠOVIČ, J. a kol. Od A do Z ve výzkumech veřejného mínění. Divišov: Orego, 2011.
  • MIŠOVIČ, J. V hlavní roli otázka. Praha, 2001.
  • REICHEL, J. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada, 2009.
  • SLAVÍKOVÁ, E.; VYSKOČILOVÁ, E. Psychosomatický základ veřejného vystupování: jeho studium a výzkum. Praha: DAMU, 2000.
  • STRAUSS, A.; CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice: Albert, 1999.
  • ŠVEC, Š. a kol. Metodologie věd o výchově. Kvantitativně-scientické a kvalitativně-humanitní přístupy v edukačním výzkumu. Brno: Paido, 2009.
  • ZICH, F. Úvod do sociologického výzkumu: Praha, 2004.

Další studijní pomůcky

Elektronické zdroje (databáze odborných časopisů apod.) dostupné z univerzitní sítě nebo prostřednictvím VPN.


Ultime modifiche: venerdì, 15 gennaio 2021, 11:18